در این مطلب به چهار روش عملی افزایش فروش میپردازیم.
نهایی کردن فروش
بهطورکلی در انجام خریدهای مشتریان شک وجود دارد، همین شک باعث میشود تا آنها نتوانند به خرید خود پایان دهند.
مشتریان به دلایل مختلفی نمیتوانند به خرید خود اطمینان داشته باشند به همین علت همیشه دوست دارند نظر فرد دیگری را بپرسند. حتماً دیدهاید که مشتریان در موقع خرید از همراهان خود میپرسند که آیا آن محصول را بخرند یا خیر!!!
اگر همراه آنها بگوید بله! آنها هم با خیال راحتتری خرید را انجام میدهند اما اگر همراهان جوابی ندهند باعث میشود که خرید برای مشتریان سختتر شود. یکی از کارهایی که در این موقع میتوان انجام داد نهایی کردن فروش است، در این وضعیت از مشتری درخواست کنید که آن محصول را بخرد اما نه بهعنوان یک فروشنده!!! بهعنوان یک دوست یا یک مشاور!! برای نهایی کردن فروش در این وضعیت میتوان به آنها گفت” چرا اینرو نمیخری” ، “همین رو بخر به نظر من” ، “به نظر من این گزینه خوبِ اینرو بخر” چگونگی اجرای نهایی کردن فروش بسیار اهمیت دارد.
قیف فروش
هر کسبوکاری به مقدار مشخصی در ماه یا در سال افزایش فروش دارد، این میزان به علت این است که تعداد مشتریان احتمالی را ملاقات کردهاند که از بین آنها تعدادی محصولات یا خدمات را خریدهاند تا این مقدار فروش صورت بگیرد.
یکی از کارهای عملی که میتوان در افزایش فروش انجام داد بیشتر کردن تعداد مشتریان احتمالی است. اگر مقدار فروش که دارید به خاطر ملاقات ۱۰۰ مشتری احتمالی است ، در ماه بعد تعداد مشتریان احتمالی خود را به ۱۵۰ نفر افزایش دهید این کار باعث افزایش فروش شما میشود. برای افزایش تعداد مشتریان احتمالی باید تکنیکهای بازاریابی بیشتری در کسبوکار خود استفاده کنید.
پل اطمینان برقرار کردن
این تکنیک یکی از مهمترین تکنیکهای افزایش فروش است. واقعیت این است که مشتریان اطمینان کاملی به فروشندگان ندارند تا خرید را در ملاقات اول انجام دهند همین موضوع میزان فروش را بسیار کم کرده است.
فروشندگان حرفهای تلاشهای زیادی برای ایجاد اطمینان در مشتریان میکنند اما این موضوع به این معنی نیست که در ملاقات اول فروش انجام بگیرد. پل اطمینان یکی از گزینههای مناسب است که میتواند افزایش فروش مناسبی را به وجود بیاورد، در این حالت خدماتی به مشتریان میدهید که اطمینان آنها را بهطور کامل جلب کنید.
مثال: اگر معلم زبان هستید و مشتریان احتمالی وجود دارند که به علت نداشتن اطمینان کامل به شما خریدی انجام نمیدهند بهتر است یک کلاس رایگان برای آنها ترتیب دهید تا در آن کلاس آنها از میزان علم و دانش شما اطلاع پیدا کنند
فروش محدود
با این تکنیک فرایند افزایش فروش شما تکمیل میشود. مشتریان در روز هزاران بیلبورد تبلیغات یا پیامهای تبلیغاتی و همینطور تماسهایی که بهمنظور فروش محصول یا خدماتی است دریافت میکنند این موضوع در کنار مشغلهای که امروزه مشتریان دارند باعث شده تا وقت کافی برای خرید خود نداشته باشند.
مشتریان همیشه منتظر هستند تا فرصت مناسبی به وجود بیاید تا خرید را انجام دهند اما مشخص است که این فرصت هیچوقت نمیآید، اما آنها همچنان منتظر میمانند. یکی از تکنیک فروشهایی که در این وضعیت کاربرد بسیار زیادی دارد این است که شرایط فروش ویژهای را برای مدت محدودی قرار دهید تا مشتریان مجاب شوند در آن زمان خرید خود را انجام دهند. شاید فکر کنید که در آن زمان وقت نمیکنند خرید کنند اما واقعیت این است که اگر واقعاً خواستار محصول یا خدمات شما باشند حتماً در آن زمان خرید را انجام میدهند.