کسب و کارها قبل از اجرای هر برنامه تبلیغاتی به منظور اثربخش نمودن آن بهتر است سئوالات زیر را پاسخ دهند:
چه نوع تبلیغاتی دارید؟
- برای مثال، آیا یک رویداد (event) است، مانند یک همایش تخصصی یا عمومیتر است؟
- با فرض بالا، عناصر کلیدی پیام مورد نظر شما در تبلیغات چیست؟
چرا تبلیغ میکنید؟
- برای مثال آیا هدف آن جلب توجه برای خرید یک کالا یا محصول است، یا تشویق برای نام نویسی در یک دوره آموزشی؟
- پاسخ به این سئوال، نوع فراخوانی در تبلیغات مان را مشخص میکند.
مخاطبان تبلیغات شما چه کسانی هستند؟
- مردم عادی، دانشجویان، یا کسب و کارهای فعال در یک حوزه؟
- این موضوع به تمرکز بر پیام شما کمک میکند
کجا باید تبلیغ کنید؟
- از طریق چه رسانه هایی امکان دسترسی به مخاطبان شما وجود دارد؟
میخواهید چقدر پول خرج کنید؟
- دانستن محدودیتهای بودجه شما کمک میکند تا تعیین کنید حجم انتشار تبلیغات، ابعاد آگهی و دفعات تبلیغ و… چه میزان باشند.
چگونه نتایج را اندازه گیری میکنید؟
- از طریق فرمهای آنلاین، پرسش از شرکتکنندگان در یک رویداد یا تماس تلفنی با افراد مشخص، این موضوع قابل بررسی میباشد.