از طریق اهمیت دادن به مشتریان در فرایند خدمات پس از فروش میتوان به طور فزایندهای شانس خرید مجدد توسط مشتریان یا پیشنهاد خرید از شما به دوستان و فامیل را افزایش داد. در ادامه اقدامات مؤثر در این زمینه مرور میشوند؛
- در روش تحویل ابتکار به خرج دهید: هنگام تحویل کالا دست خطی را بر روی آن قرار دهید که مشتری را به نام خطاب قرار دهد. به این صورت مشتری احساس خاص بودن و ارزشمند بودن میکند.
- از مشتری خود بازخورد بگیرید: وقتی شما شرایطی را فراهم میآورید که مشتری احساس کند نظرش برای شما مهم است، احساس یک فرد متفکر به وی دست میدهد نه صرفاً یک مشتری معمولی.
- با مشتریانتان در تماس باشید: پس از انجام خرید با مشتری تماس بگیرید و از خرید آنها تشکر کنید.
- در مشتری انگیزهای ایجاد کنید برای خرید مجدد: از طریق دادن هدیه یا تخفیف برای خرید بعدی از مشتریانتان قدردانی کنید.