برای ایجاد یک پروفایل دقیق از میانگین مشتریان/خریدارانِ شرکت، پس از تحقیقات گسترده و جمعآوری اطلاعات، پرسونای خریدار ساخته میشود. چرا پرسونای خریدار را میسازیم؟ بیش از همه، برای ایجاد یک رویکرد فیلتر شده در بازاریابی و فروش. وقتی پرسونای خریدار را ایجاد میکنید، تعریف کردهاید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و برای هر گروه، برنامههای لازم برای جذب آنها را تدوین و اجراء مینمایید.
گروهبندی میتواند شامل خریداران مختلفی باشند که در یک گروه خاص قرار داشته و دارای صفات مشترک هستند. با کمک یک پرسونای خریدار میتوان صفات مشترک بین این گروهها را گردآوری کرد و اطلاعات تفصیلی از مخاطبان هدف را مورد استفاده قرار داد. در دو اینفوگرافیک زیر نحوه ساختن و استفاده از پرسونای خریداران شرح داده شده است.