چگونه یک نام و نشان تجاری انتخاب کنیم؟

شاید بارزترین مهارت بازاریاب حرفه ای این باشد که بتواند نام ونشان تجاری بوجود بیاورد، از آن حمایت کند و تقویت نماید. نام ونشان تجاری عبارت است از: نام ،عبارت، اصطلاح، علامت، نشانه، نماد یا طرح، یا ترکیبی از اینها،به منظور شناساندن محصولات و خدمات فروشندگان و متمایز ساختن از محصولات رقیب. نام و نشان تجاری دارای چنان اهمیتی شده است که شاید امروزه نتوان محصولی را بدون نام ونشان تجاری پیدا کرد.

ارزش نام و نشان تجاری

در بازار، نامها و نشانهای تجاری، از نظر قدرت و ارزش با یکدیگر متفاوت اند.شرکتی که نام و نشان تجاری ارزشمندی داشته باشد، در صحنه رقابت از امتیازات زیادی برخوردار می شود.یک نام تجاری قدرتمند باعث می شود که مصرف کننده در سطح بالایی از آن آگاهی یابد و نسبت به محصول وفادار شود.با توجه به اینکه نام و نشان تجاری حیثیت و اعتبار بسیار دربر دارد،شرکت می تواند برتعداد و نوع محصولات خود بیافزاید،مانند “کوکای رژیمی ” که کوکا کولا عرضه کرد.

ویژگی‌های مطلوب نام و نشان تجاری:

  • ویژگی باید بیانگر مطالبی درباره کیفیت و امتیازات محصول باشد.
  • افراد باید بتوانند آنها را به آسانی تلفظ کنند، بشناسند و به یاد آورند. نامهای کوتاه‌تر مفیدترند. برای مثال: تاید
  • نام تجاری باید متمایز و مشخص باشد.مثال :کداک، اکسان.
  • نام تجاری را باید بتوان به آسانی به زبان بیگانه ترجمه کرد.
  • باید بتوانید آن را به ثبت رسانید و تحت حمایت قانونی قرارداد.

اگر محصولاتی که با نام ونشان تجاری فروشگاه عرضه می شود دارای کیفیت عالی باشد موجب  می‌گردد که اعتماد مصرف‌کننده به این دسته از محصولات افزایش یافته و استمرار در خرید داشته باشد. بنابراین نام ونشان تجاری را باید با دقت انتخاب کرد.یک نام خوب می تواند به مقدار زیادی موفقیت محصول را تضمین نماید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *