چگونه یک کاراکتر برای برند خود خلق کنیم؟

این تکنیک برندینگ بسیار شبیه تکنیک ایجاد یک شخصیت در تبلیغات است، که تفاوت در این  است که کاراکتر برند می‌بایست همه ابعاد برند را به نمایش بگذارد :ویژگیهای بصری برند، ارتباطات با مخاطب و حتی احتمالاً تاریخچه برند. همچنین یک کاراکتر برند نباید یک فرد مشهور باشد زیرا شهرت او برند را تحت تاثیر قرار خواهد  داد و اگر او افول کند برند شما نیز افول خواهد کرد. پس این یک تکنیک متفاوت و خلاقانه است.

یکی از کاراکترهای ساخته شده ” مرد تایری در لاستیک های Michelin” می باشد که قدیمی ترین کاراکتر برند شناخته می‌شود. استفاده از این کاراکترها چند مزیت دارد :
– کاراکترها هیچ وقت پیر نمی شوند، پس در ذهن مشتری برند شما همیشه جوان می ماند.
– کاراکترها از قراردادهای کاری خود شکایت نمی کنند و شما را تنها نمی گذارند.
– یا به خاطر رفتارهای غیرقانونی دستگیر نمی شوند و اعتبار شما از بین نخواهد رفت.

روش ساخت کاراکتر برند:
راههای متعددی برای ساخت کاراکتر برند وجود دارد که هر کدام موافقان و مخالفانی دارد.

۱ساخت یک نقش نمایشی برای افراد:
مثلاً خانم Wong برای سوپرمارکتهای زنجیره ای HongKongPark که با سرعت اطراف مغازه ها حرکت می کند و قیمتها را با ماژیک قرمز خود پایین آورده  و لبخند را به لب مشتریان مغازه ها می آورد.

۲ساخت یک کاراکتر انیمیشنی:
مثلاً باطریهایی که با نماد یک خرگوش پرانرژی تبلیغ می شوند، کافی است کی او با باطری کار کند و مدام در حال رفتن و تحرک باشد.

۳استفاده از یک شخصیت واقعی مرتبط با شرکت:
مثلاً سخنگوی شرکت یا مدیرعامل شرکت در مورد وقایع شرکت صحبت کند. مثلاً بیل گیتس در مورد محصولات جدید مایکروسافت یا استیو جابز برای محصولات اَپل.

۴تبدیل محصول به یک فرد یا یک فرد به محصول:
مرد تایری میشلن دقیقاً همان است. یک راه این است که محصول را به شکل یک انسان طراحی کنید یا با استفاده از نرم افزارهای موجود گرافیکی و با استفاده از افکت Morph تصویر یک انسان را تبدیل به محصول خود کنید سپس یکی از تصاویر میانی تبدیل را انتخاب کرده و با اصلاحات و افزودن ویژگیهای شخصیتی برند به آن، تبدیل به کاراکتر برند خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *