چگونگی انتخاب یک برند خوب

برندینگ”  به طور دقیق به چه معنا است؟ چگونه بر کسب و کاری کوچک مثل کسب و کار شما اثر می گذارد؟نام گذاری تجاری ( برندینگ) یکی از مهم ترین جنبه های هر کسب وکاری چه بزرگ و چه کوچک است. یک استراتژی موثر در برند به شما برندگی بسیاری در بازار های رقابتی می دهد.

به طور ساده برند شما قول و پیمان شما با مشتری است. برند به مشتریان می گوید که چه محصولات و خدماتی را می توانند از شما انتظار داشته باشند.برند شما از این که شما چه هستید و می خواهید چه باشید و اینکه افراد از شما چه چیزی را انتظار خواهند داشت، استنتاج می شود.

آیا شما صنعتی نو آور و تکرو هستید یا با تجربه و قابل اعتماد؟ آیا محصول شما انتخابی گران و با کییفیت است یا ارزان و با ارزش ؟ شما نمی توانید هر دوی اینها و همه چیز برای همه  افراد باشید. اینکه شما چه هسنید بر پایه معیار هایی است که مشتریان هدفتان از شما می خواهند تا اینگونه باشید.

اساس برند شما لوگوی شما است. وب سایت، بسته بندی و ابزارپیشرفته _ تمام چیز هایی که لوگو را کامل می کند_ با برند شما در ارتباط است.

استراتژی برند

استراتژی برند شما چگونگی ، چیستی ، مکان و زمان در پیام های برند است و اینکه برای ارتباط و تحویل با چه کسی برنامه ریزی می کنید. کانال های توزیع و همچنین ارتباطات شفاهی و بصری نیز بخشی از استراتژی برند شما محسوب می شود.

برندینگ نامتناقض و استراتژیک به مالکیت قوی برند منجر می شود؛ چیزی که به معنای ارزش افزوده برای محصولات و خدمات شما است که اجازه می دهد هزینه ی بیشتری نسبت به یک محصول بی نشان مشابه حکم کند. مثالی بسیار واضح در این باره coke در مقابل سودای معمولی است . چرا که coca cola مالکیت برند قدرتمندی را تشکیل داده است و می تواند هزینه ی بیشتری را برای محصولاتش به وجود آورد و مشتریان قیمت بالا تری را برای آ ن پپردازند.

ارزش افزوده  ذاتی مربوط به تساوی برند مکررا به شکل کیفیت دریافت شده  یا وابستگی احساسی است. برای مثال nike  محصولاتش را با ستاره های ورزش مرتبط  ساخته به این هدف که مشتریان وابستگی احساسی خود را از ورزشکاران به محصولات منتقل خواهند کرد. این برای nike  نه تنها نمایاندن کفش هایش بلکه فروش آنها  است.

تعریف برند

تعریف برند شبیه به سفر خود یابی کسب و کار است و می تواند سخت، وقتگیر و ناخوشایند باشد و حد اقل نیاز مند پاسخ به سوال های زیر است:

  • ماموریت شرکت شما چیست؟
  • فواید و ویژگی های محصولات و یا خدمات شما چیست؟
  • چه بازار هدف و چشم اندازی برای شرکت تان در نظر گرفته اید؟
  • می خواهید شرکتتان چه کیفیت و برتری هایی دارا باشد؟

تحقیق کنید. نیازها، احتیاجات و عادات مشتریان خود را بشناسید و به چیز هایی که فکر می کنید آنها فکر می کنند تکیه نکنید اما بدانید آنها چه افکاری دارند. اولین بار که شروع به تعریف برندتان کرده اید، چگونه کلمه را بیرون می آورید و کشف می کنید؟ به هر حال در زیر چند نکته ساده در این مورد ذکر شده است:

    • لوگوی بزرگی انتخاب کنید. آن را همه جا قرار دهید.
    • پیام برندینگ خود را یادداشت کنید . چه پیام های کلیدی هست که می خواهید با برندتان در ارتباط باشد؟ هر کارمند باید در مورد صفات و خصوصیات برنتان آگاه باشد.
    • برندتان را کامل کنید . برند در همه جنبه ها ی کسب و کار وسعت می یابد_ نحوه ی پاسخگویی به تلفن ها ، نوع لباس پوشیدن شما و فروشندگان تان ، امضای ایمیل و همه موارد ریز و درشت دیگر.
    • ” آوایی” برای شرکت خود بسازید که برندتان را بازتاب کند. این آوا باید در همه ارتباطات کتبی به کار رود و در تمام تصویر های بصری و … شرکت داشته باشد. اگر برند شما دوستانه و صمیمی است، محاوره ای باشید. اگربرند شما خیلی شیک است، کمی رسمی تر باشید. شما نکته ی مهم را گرفته اید.
    • یک خط تعادل به وجود آورید. جمله ای قابل یاد آوری، پرمعنی و کوتاه بسازید که عصاره برندتان را در خود داشته باشد.
    • الگویی طراحی کنید و استاندارندهای برند برای ابزار بازاریابی خود بسازید. برای زمینه ی لوگو از رنگ مشابه استفاده کنید، کلی ببینید و حس کنید.
    • در برندتان ثابت و پا برجا باشید. اگر به پیمان برندتان عمل نکنید مشتریان به سمت شما باز نخواهند گشت و شما را به دیگران معرفی نخواهند کرد
  • سازگار باشید . من این نکته را نکته پایانی قرار دادم فقط به این خاطر که تمام نکته های بالا را شامل می شود و مهم ترین نکته ای است که می توانم به شما بگویم که اگر نتوانید به آن عمل کنید تلاش تان برای انتشار یک برند به جایی نخواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *