گام های موفقیت در بازاریابی صنعتی از طریق بازاریابی محتوا

بازاریابی صنعتی هنر جذب مشتریان از طریق یک استراتژی هماهنگ از تاکتیک‌های طراحی، تولید محتوا، مدیریت وب سایت و شبکه های اجتماعی می‌باشد. در ادامه گام‌های موفقیت در بازاریابی صنعتی را مرور می‌کنیم.

گام اول: اطلاعات خود را تحلیل کنید

تمام اطلاعات مربوط به بازاریابی شرکت را اعم از گزارشات کاغذی و صفحات وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید. شما در طول سال‌های گذشته به پرسش‌های مشتریانتان پاسخ داده‌اید که اطلاعات آن به صورت عدد و رقم و نمودار موجود می‌باشد. نگاهی بر اقدامات گذشته خود و به سئوالات پاسخ داده شده، بیاندازید. این کار به شما در اولین گام‌های پایه‌گذاری یک برنامه بازاریابی موفقیت آمیز کمک خواهد کرد.

گام دوم: مشتریان خود را تحلیل کنید

مهم است که بدانید مخاطبان محتوای تولیدی شما چه کسانی هستند. محتوایی که متناسب با سطح دانش و شخصیت مشتریان تولید شود احتمال تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل را افزایش می‌دهد.

گام سوم: شروع فعالیت

محتواهای موجود خود را به صورت پی دی اف، کتاب الکترونیکی و نمودار و چارت درآورده و آن‌ها را در وب سایت خود بارگذاری کنید. همچنین مطالب، اینفوگرافی و کلیپ‌های مرتبط با محصولات خود را تولید نموده و آن‌ها را در وب سایت شرکت بارگذاری نمایید.

گام چهارم: جذب مشتریان

شرکت‌هایی که به طور منظم تولید محتوا نموده و آن را در وب سایت بارگذاری می‌کنند، شاهد افزایش در میزان بازدید از وب سایت خود خواهند بود. همچنین شبکه‌های اجتماعی نیز فضای مناسبی برای جذب مشتریان می‌باشد. ارسال محتواهای آموزشی و پیشنهاداتی مانند تخفیف در خرید محصولات از طریق ایمیل نیز از راه‌های دیگر برای افزایش مشتری می‌باشد.

گام پنجم: همکاری با بخش فروش

به منظور گرفتن بازخورد مناسب از کار، با تیم فروش در تعامل باشید و اطلاعات دریافتی از آن‌ها را مورد تحلیل قرار دهید تا در تولید محتواهای جدید از آن‌ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *