بازاریابی صنعتی هنر جذب مشتریان از طریق یک استراتژی هماهنگ از تاکتیکهای طراحی، تولید محتوا، مدیریت وب سایت و شبکه های اجتماعی میباشد. در ادامه گامهای موفقیت در بازاریابی صنعتی را مرور میکنیم.
گام اول: اطلاعات خود را تحلیل کنید
تمام اطلاعات مربوط به بازاریابی شرکت را اعم از گزارشات کاغذی و صفحات وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید. شما در طول سالهای گذشته به پرسشهای مشتریانتان پاسخ دادهاید که اطلاعات آن به صورت عدد و رقم و نمودار موجود میباشد. نگاهی بر اقدامات گذشته خود و به سئوالات پاسخ داده شده، بیاندازید. این کار به شما در اولین گامهای پایهگذاری یک برنامه بازاریابی موفقیت آمیز کمک خواهد کرد.
گام دوم: مشتریان خود را تحلیل کنید
مهم است که بدانید مخاطبان محتوای تولیدی شما چه کسانی هستند. محتوایی که متناسب با سطح دانش و شخصیت مشتریان تولید شود احتمال تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل را افزایش میدهد.
گام سوم: شروع فعالیت
محتواهای موجود خود را به صورت پی دی اف، کتاب الکترونیکی و نمودار و چارت درآورده و آنها را در وب سایت خود بارگذاری کنید. همچنین مطالب، اینفوگرافی و کلیپهای مرتبط با محصولات خود را تولید نموده و آنها را در وب سایت شرکت بارگذاری نمایید.
گام چهارم: جذب مشتریان
شرکتهایی که به طور منظم تولید محتوا نموده و آن را در وب سایت بارگذاری میکنند، شاهد افزایش در میزان بازدید از وب سایت خود خواهند بود. همچنین شبکههای اجتماعی نیز فضای مناسبی برای جذب مشتریان میباشد. ارسال محتواهای آموزشی و پیشنهاداتی مانند تخفیف در خرید محصولات از طریق ایمیل نیز از راههای دیگر برای افزایش مشتری میباشد.
گام پنجم: همکاری با بخش فروش
به منظور گرفتن بازخورد مناسب از کار، با تیم فروش در تعامل باشید و اطلاعات دریافتی از آنها را مورد تحلیل قرار دهید تا در تولید محتواهای جدید از آنها استفاده نمایید.